Handelsbetingelser

 

Velkommen til komgodtigang.dk

Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående handelsbetingelser, som du derfor bør læse igennem. Hvis du køber et introtilbud eller et abonnement accepterer du også automatisk vores abonnementsbetingelser.

1. Køb hos komgodtigang.dk

Komgodtigang.dk er ejet af Mediehuset Luksus, Nørre Farimagsgade 35, st.tv., 1364 København K, Danmark. Telefon: 29 89 92 50. Mail: info@mediehusetluksus.dk. CVR: 26807980.

Når du afgiver en bestilling på komgodtigang.dk modtager vi den i form af en e-mail. Såfremt de varer du bestiller, er på lager, sender vi dem fra København inden for 3-5 arbejdsdage. Hvis de ikke er på lager, kontakter vi dig.

Købet er gældende i det øjeblik, du som kunde modtager en faktura fra komgodtigang.dk. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos underleverandørerne til komgodtigang.dk. NB: Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl, prisændringer og udsolgte varer.

2. Priser og salg

Alle priser er i danske kroner (DKK). Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser (ekskl. Færøerne og Grønland). Du modtager en faktura når du har afgivet bestilling og betalt for produktet. Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres ikke hverken ved prisfald eller stigning.

3. Porto/Fragt

Når du lægger varer i den elektroniske indkøbskurv, beregnes pakkens pris automatisk. Ud fra vægten beregnes den porto, du skal betale for at få varerne tilsendt. Komgodtigang.dk følger Post Danmarks portotakster. Hvis du har bestilt et abonnement får du fri porto. NB! Du kan ikke få tilsendt varer til udlandet gennem komgodtigang.dk.

4. Afbestilling

Ønsker du som kunde at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det ske under ’Min konto’. Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail til support@mediehusetluksus.dk med titlen “Afbestilling”. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Du kan også returnere den ordrebekræftelse, som du har fået pr. e-mail, til afsender med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske samme dag, som bestillingen er foretaget. 

5. Betaling

De mulige betalingsmåder er:

  • Dankort
  • eDankort
  • VisaDankort
  • Visa
  • Maestro
  • MasterCard
  • Diners Club
  • American Express

6. Fortrydelsesret

Alle varer, der er købt online på komgodtigang.dk, som er leveret til dig med post, kan returneres inden for 14 dage efter modtagelsen. Varen skal dog returneres i original emballage og i ubrugt og ubeskadiget stand. Dette skal ske senest 14 dage efter modtagelse hos kunden. Varer der returneres skal ledsages af original faktura og leveres uden omkostninger for komgodtigang.dk.

Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises. Ved returhandel tilbagebetales beløbet via konto til kunden indenfor 14 dage. Du kan også bytte til anden vare, her er proceduren den samme: send retur, vedlagt seddel med hvad du ønsker i stedet.

BEMÆRK! Der ydes ingen fortrydelsesret på varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov, såfremt fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt. Fremstillingen eller tilpasningen påbegyndes ved ordremodtagelsen og fortrydelsesretten bortfalder derfor.

7. Reklamationsret

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Der er ikke reklamationsret på fejl eller mangler opstået efter varen har været i brug, ifølge købeloven.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. Komgodtigang.dk kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af komgodtigang.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

8. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles komgodtigang.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive pakket om og der vil blive opkrævet et beløb svarende til komgodtigang.dk´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af komgodtigang.dk

9. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til komgodtigang.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr på 200 kr. pr halve time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Komgodtigang.dk forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

10. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til komgodtigang.dk skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder. Komgodtigang.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Komgodtigang.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Alle produkter, der modtages fra komgodtigang.dk indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder.

11. Kundeoplysning


Dine kundeoplysninger behandles fortroligt og opbevares sikkert. Dine kundeoplysninger vil ikke blive videregivet eller solgt til tredje mand.

12. Sikkerhed ved betaling med kreditkort

Komgodtigang.dk benytter sig af ePay til at varetage betalinger. Trafikken foregår på en “secure server” og følger SSL-standard. SSL er den sikkerhedsstandard, som størstedelen af alle internettransaktioner bruger, der sørger for, at dine oplysninger behandles krypteret og dermed er beskyttet.

13. Spørgsmål?

Er du i tvivl, så kan du altid rette henvendelse til info@mediehusetluksus.dk